Hledáme vojáky, kteří sloužili vojnu v Žamberku v roce 1984 až 1986 - web pro nalezení kolegů vojáků, kteří byli na vojně
u VÚ 3607 (dříve VÚ 8228), 17. dělostřelecký oddíl, 7. dělostřelecká divize, 71. kanonová dělostřelecká brigáda, Orlická kasárna




Aktuality, jak byl kdo kdy nalezen: http://orlicke-kasarny-zamberk.blog.cz/1301/aktuality


Navštivte i naše stránky na Facebooku https://www.facebook.com/orlicke.kasarny.zamberk,
jsou přístupné volně, není k tomu potřeba mít registraci, najdete tam i jiné informace, fotky a zajímavosti než na tomto webu.

GAZ 66

8. března 2013 v 21:47 | Miloš |  Vojenská technika
GAZ 66 byl lehký terénní nákladní automobil, který byl v kombinaci s různými nástavbami používaný pro přepravu nákladu a osob po silnici i v terénu. GAZ 66 se začal vyrábět počátkem 60. let v bývalém Sovětském Svazu. Tento automobil měl ve své době velmi zdařilou konstrukci a stal se tak oblíbeným automobilem vojsk Varšavské smlouvy v mnoha státech východního bloku a používal se i u nás v ČSLA.


V automobilu se používal vidlicový, osmiválcový, vodou chlazený, benzínový motor o obsahu 4254 cm3 a výkonu 115 koní (85 kW) při 3200 ot/min. Vůz byl konstruován pro provoz v náročných klimatických podmínkách v rozmezí teplot od -40°C do +50°C. Těžiště automobilu GAZ-66 bylo umístěno poměrně nízko, díky tomu měl automobil výborné jízdní vlastnosti. GAZ 66 byl vybaven některými na svou dobu moderními prvky, jako například samosvornými nápravovými diferenciály, kapalinovým posilovačem řízení a vpřed odklápěnou kabinou řidiče. GAZ 66 má dvě nápravy, obdélníkový rám a tuhé nápravy odpružené listovými pery. Pohon zadní nápravy je trvalý, pohon přední nápravy se dal zapnout dle potřeby. Vozidlo mělo zařízení pro úpravu tlaku pneumatik za jízdy. Ovládání vozidla usnadňoval kapalinový posilovač řízení.

Dvě vozidla GAZ 66-CP1 byla i ve výzbroji BzPz (Baterie zvukoměrného průzkumu) v Žamberku. Jedno vozidlo jako telefonní a radiová ústředna pro průzkum a řízení paleb a druhé s označením CP-2 jako spojařské a servisní vozidlo s elektrocentrálou pro napájení ústředny a zdrojů radiostanic. Ve výbavě byla i meteosada. Nástavba byla osazena výkonným naftovým topením, protichemickou sadou a filtroventilací.




Technické údaje skříňové verze
Nejvyšší rychlost: 95 km/hod.
Spotřeba paliva: 24 l/100 km
Brodivost: 0,8 m
Pohotovostní hmotnost: 4100 kg
Nosnost: 1610 kg
Stoupavost: 31°
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 42°/32°
Délka: 6,03 m
Šířka: 2,40 m
Výška: 2,85 m
Vnitřní rozměry skříně: 3,68 x 2,25 x 1,80 m
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Žamberk náměstí webcam - webová online kamera: http://kamery.ttnet.cz/online.php?cam=zbknam&online=1